Tijd van mij lewe - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Sare Leijdekkers - WaarBenJij.nu Tijd van mij lewe - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Sare Leijdekkers - WaarBenJij.nu

Tijd van mij lewe

Door: Sare

Blijf op de hoogte en volg Sare

04 April 2015 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Het is alweer enige tijd geleden dat ik een reisverslag heb geplaatst, dus tijd voor een nieuwe!

De laatste keer schreef ik over de shamwari die er aan zat te komen.. Wat gaaf was dat! In een , ietwat krakende en schuddende, jeep gingen we sochtends het park in om diverse dieren te kunnen bewonderen, waaronder de big-5. Na een lange rit die de gehele dag duurde, kwamen we savonds aan op onze slaapplek. Grote tenten voor 2 à 3 personen, zonder wifi en zonder signaal.. Voor sommige onder ons was dat drama.

Op zondagochtend na een prima luxe ontbijt weer terug naar UTS. Om op maandag weer te starten met een week volle coachen.

Het weekend erna even een rustweekendje. Een luxe b&b geboekt in Jeffreysbaai om daar even te genieten van wat rust en maar 4 mensen om je heen in plaats van 30.. Lekker rustig aan gedaan, veel gechillt en paardgereden op het strand om op maandag terug te gaan naar UTS met pijnlijke billen en spierpijn, kortom TOP!

Hierna volgde een korte week coachen waarbij door de groep al afscheid genomen moest worden van de kinderen aangezien de huidige groep over 1 week UTS verlaat. Ik hoefde geen afscheid te nemen want ik kom natuurlijk terug, maar toch was 2 weken te lang dus de kinderen namen toch maar afscheid.

Daarna was het het weekend van de Ironman! Voor de mensen die het niet kennen; het is een triatlon waarbij ongeveer 4000-5000 deelnemers om 7 uur 's ochtends starten om als eerst 3,5 km te zwemmen in de zee, daarna 180km te fietsen en als laatste een marathon (42,2km) te lopen. Wat is dat gaaf om te zien!! Na een avondje borrelen stond ik samen mt een ander meisje om 07.30 op het strand de deelnemers aan te moedigen (opzich wat vroeg...) Nr 1 kwam om 14:45 binnen.. De nr4 was een Nederlander! Mogen we best trots op zijn :)

Op maandagavond was de welbekende Bushcamp. Kort gezegd: een avond met traditionele dans, een braai, veels te veel alcohol en de UTS awards. Topavond!! Gevolgd met dinsdagavond de traditionele Barneysavond.

Afgelopen woensdag zijn we met de groep vertrokken voor de SA-experience. In 9 dagen touren we langs de gardenroute. We zijn gestart in Stormriver. Een klein dorpje met prachtige natuur, dus maar even wezen hiken door het natuurgebied tsitsikamma. Op vrijdag aangekomen in Wildernis, na een wandeling door knysna. In Wildernis vanochtend om 08.15 een flink lange kajaktour afgelegt. Tussendoor nog een hike van 40 min. Naar een prachtige stukje met watervallen. Morgen vertrekken we naar Mosselbaai en maandag komen we aan in kaapstad. Op dinsdag beklimmen we de tafelberg en woensdag ben ik denkik moe.

Of ik er al naar uitkijk om naar huis te gaan? Nee hihi.

En nu ga ik uiteten.
Doei!

• 06 April 2015 - 22:29

Niels:

hee Saartje,
    al weer wat weekjes voorbij.n het lijkt nuook hier lente te worden, het wordt in ieder geval een beetje warmer en zonniger. de seizoenen veranderen.
    Ons nieuwe huisgenootje Boef doet het wel goed, inderdaad heel erg lief, dat zei de dierenarts ook al.
    Je maakt veel mee zeg, wat een bofkont. Over heimwee hoor ik helemaal niets meer, maar dat kan ook helemaal niet met dit programma.
    gelukkig zijn er ook nog diverse scholen en kinderen in de buurt, zodat de stage ook goed verloopt. Wat een leuke foto's heb je opgestuurd zeg! het lijkt me geweldig om met deze kinderen aan de slag te gaan, te sporten, zwemmen, rugby en al dat soort sporten. Moeten ze niet steeds erg wennen aan die nieuwe gezichten. Elke keer verandert jullie groep weer. is dat niet vervelend voor die kinderen?
    Nu ben je in Kaapstad na een avontuurlijke rit er naar toe.
    Hou al die indrukken vast of schrijf ze op. zo'n geweldige tijd.